Język angielski 24.03.2020

  1. Opisz swój dzień używając słownictwa ze str. 40 w podręczniku według następującego wzoru:

I get up at 7 o’clock. Podajemy czynność oraz określamy godzinę w której ją wykonujemy.

  1. Wytnij z zeszytu ćwiczeń mini-flascards – Unit 4 Lesson 2. Wklej je do zeszytu a następnie podpisz.

Gotowe prace proszę przesłać na mojego MSN.

Edukacja wczesnoszkolna 24.03.2020

1. Uważnie przeczytaj tekst “Dotknąć, żeby zobaczyć” str.92-93
2. Wypisz z tekstu 10 czasowników.
3. Wykonaj ćwiczenia str.68-69 (ćw.5 ustnie)
Matematyka
1. Wykonaj ćwiczenia str.60-61
2. Zagraj w grę z rodzicami lub rodzeństwem str.58-59

Edukacja wczesnoszkolna 23.03.2020

Poznajemy narząd wzroku – oczy
J.polski
1. Zapoznaj się z wiadomościami na temat naszych oczu str.90-91
2. W zeszycie do języka polskiego napisz odpowiedzi na następujące pytania:
– Dlaczego oczy są ważnym narządem ciała człowieka?
– Jakie są najważniejsze części budowy oka?
– Jak nazywa się lekarz, który leczy i wykrywa wady wzroku?
– Kim jest krótkowidz, a kim dalekowidz?
– Jak dbać o swoje o oczy?
3.Wykonaj ćwiczenia str. 66 -67
4. Naucz się czytać tekst pt. “Świat za mgłą” str.112. Zastanów się, jakie znaczenie ma dla człowieka przyjaźń. Wypisz z tekstu 10 przymiotników. (przymiotniki-jaka?, jaki?, jaki?)

Matematyka
Obliczenia pieniężne. Rozwiązywanie zadań.
1. Wykonaj ćwiczenia str.56-57
2. Wykonaj w zeszycie zadania z podręcznika – zad.1,2,4,5 str.138 (proszę nie przepisywać przykładów już rozwiązanych)

Szachy

Zagraj partie szachów przeciwko robotowi. Nie musisz się logować. https://www.chesskid.com/pl/computer/play

Religa

Proszę o zachęcenie dzieci do wykonania pracy:
1. Narysowania i pokolorowania:” Palmy wielkanocnej”.(Format A-4) pracę przyniesiemy po powrocie do szkoły
2 Pokoloruj obrazek w karcie pracy; katecheza nr 39 str 80.
3. Utrwalamy formułę spowiedzi i warunki sakramentu pokuty.
4. Pamiętamy o codziennej modlitwie….
Pozdrawiam życząc Państwu i dzieciom zdrowia. s.Jordana

Język angielski 

Określ w zeszycie następujące godziny:
7.00 –
4.07 –
9.30 –
6.53 –
9.00 –
10.30 –
11.55 –
7.12 –
Naucz się czytać i tłumaczyć str. 42-43
Ćw. 2 str. 39

Drodzy uczniowie klas I-IV,
Zachęcam Was do wzięcia udziały w konkursie językowo – plastycznym LOOK.
Konkurs jest doskonałym sposobem na naukę nowych słówek oraz utrwalenie tych, które już znamy.
– wybierz słowo i zobrazuj jego znaczenie na kartce papieru formatu A4 (np. w słowie frog, o zamieniamy na rysunek żabki, w słowie animals na rysunku są zwierzątka)
– użyj dowolnej techniki plastycznej
Gotowe prace, należy składać w sali nr 12 na IIp. po powrocie do szkoły

Gry i zabawy do poćwiczenia:

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kursy/547/kolory-poziom-podstawowy

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kursy/488/cialo-slownictwo-angielskie

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kursy/494/liczby-dla-dzieci-po-angielsku

Edukacja wczesnoszkolna 20.03.2020r.

Dzień dobry, dzisiaj kolejny dzień, gdy musimy przebywać w domu. Zachęcam Was do wykonania kolejnych zadań, abyście nie zapomnieli tego, czego już się nauczyliśmy. Zatem do pracy! Dziś zajmiemy się tropieniem ortografii – wyrazami z “h”.
Krótkie powtórzenie:
Kiedy piszemy “H”?
1. Gdy h wymienia się na g, ż, z – np. wahanie – waga, druh – drużyna, błahy – błazen.
2. Po literze z – np. zhańbić, zharmonizować.
3. W cząstkach: homo-, hipo -, higro-, hydro-, homo-, hetero-.
4. W większości polskich imion na początku.
5. W wyrazach wymykających się wymienionym regułom np. ohydny , bohater, czyhać, hołota, hełm(na głowie), haft, haczyk, herbata, hodować, holować, honor, herb, harcerz, juhas

Wykonajcie:
ćwiczenie 4,5 str.73. ćwiczenie 1 str.74, ćw.7 str. 75. Nauczcie się czytać tekst pt. “Świat za mgłą”
w celu utrwalenia pisowni zachęcam do korzystania z portalu edukacyjnego pisupisu.pl/klasa3/ wyrazy z h i ch

Matematyka – ćwiczenia ze strony 52-53

Matematyka
ćwiczenia str.50-51
https://learningapps.org/2873996 (materiał do utrwalenia tabliczki mnożenia, jeśli uda się Państwu zalogować.)

J. polski
Wykorzystując podany niżej plan opisz strój krakowski (męski lub kobiecy) na podstawie ilustracji w podręczniku ze str. 83. W opisie podkreśl przymiotniki.
1. Prezentacja, wybór stroju ( np. opisuję męski, kobiecy strój krakowski)
2. Nakrycie głowy
3. Górna część stroju
4. Dolna część stroju,
5. Obuwie
6. Wrażenia (podoba mi się , nie podoba, dlaczego?)

Słownictwo:
męski strój – czapka krakuska, obszyta czarnym barankiem, pawie pióra, kolorowe wstążki, biała lniana koszula, pod szyją czerwona tasiemka, długi do kolan niebieski kaftan, ozdobne chwościki i guziki, skórzany pas nabijany ćwiekami, ozdobne brzękadełka, spodnie – portki w biało-czerwone paski, wysokie skórzane buty z cholewkami.
kobiecy strój – wianek ze sztucznymi kwiatami przybrany kolorowymi wstążkami, biała koszula, czerwone korale, sznurowany, czarny, aksamitny gorset wyszywany kolorowym haftem, różnobarwne cekiny i koraliki, kwiecista marszczona spódnica, biały fartuch zwany zapaską, czerwone pantofelki.

Ćwiczenia 1,2,3 str.72