Szachy

Zagraj partie szachów przeciwko robotowi. Nie musisz się logować. https://www.chesskid.com/pl/computer/play

PONIEDZIAŁEK 23.03
TEMAT LEKCJI: LEGENDY KRAKOWSKIE
1. Wejdź na platformę e-podręczniki (link poniżej) i zapoznaj się z lekcjami dotyczącymi legend krakowskich: Legenda o przerwanym hejnale i Legenda o Smoku wawelskim. Jest to blok 27: Na tropie legend. Są to proste i ciekawe gry edukacyjne.
2. Wykonaj wszystkie zadania, które tam się znajdują, zadania polonistyczne i matematyczne.
3. Przeczytaj komiks w podręczniku na str.80, 81 i wykonaj zadania w ćwiczeniach do polskiego – str. 60.
4.Sprawdź swoja wiedzę dotyczącą legend wykonując zadania podane w linku poniżej.
5. Wykonaj zadania matematyczne na str. 46, 47
6. Wykonaj komiks o Smoku wawelskim w pliku udostępnionym na platformie Google Classroom – praca z zajęć komputerowych na poniedziałek 30.03. Pamiętaj, aby po wykonaniu zadania kliknąć przycisk: Udostępnij. Wtedy ja będę mogła sprawdzić Twoje zadanie i je ocenić. Osoby, które nie mają jeszcze dostępu do Classroom to wykonują zadanie na kartce A4 i wysyłają zdjęcie lub w programie Paint (preferowane) i wysyłają mi na maila  dominikapawlowska7@gmail.com
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL3_ORE_V9_WIOSNA_3_3_21_096_p0.html
https://learningapps.org/display?v=ppvz0kg2v18

WTOREK 24.03
TEMAT LEKCJI: ZABYTKI KRAKOWA.
1. Przeczytaj informacje o Krakowie zawarte w podręczniku na str. 82, 83.
2. Obejrzyj prezentację multimedialną o Zabytkach Krakowa  – link poniżej.
3. Wykonaj ćwiczenia w j. polskim str. 62
4. Sprawdź swoją wiedzę o zabytkach Krakowa wykonując zadania podane w linku poniżej.
5. Wykonaj do końca tygodnia pracę  techniczną  – ćwiczenia do j. polskiego str. 61. Możesz wykorzystać inne materiały niż podane w zadaniu.
6. Na platformie Google Classroom wykonaj zadanie – opis krakowskiego stroju męskiego lub kobiecego według podanego planu i słownictwa. Jeśli nie masz jeszcze dostępu do tej platformy zrób w zeszycie i wyślij zdjęcie na Messenger, sms, mail – dominikapawlowska7@gmail.com

Wykorzystując podany niżej plan opisz strój krakowski (męski lub kobiecy) na podstawie ilustracji w podręczniku ze str. 83. W opisie podkreśl przymiotniki.
1. Prezentacja, wybór stroju ( np. opisuję męski, kobiecy strój krakowski)
2. Nakrycie głowy
3. Górna część stroju
4. Dolna część stroju,
5. Obuwie
6. Wrażenia (podoba mi się , nie podoba, dlaczego?)

Słownictwo:
męski strój – czapka krakuska, obszyta czarnym barankiem, pawie pióra, kolorowe wstążki, biała lniana koszula, pod szyją czerwona tasiemka, długi do kolan niebieski kaftan, ozdobne chwościki i guziki, skórzany pas nabijany ćwiekami, ozdobne brzękadełka, spodnie – portki w biało-czerwone paski, wysokie skórzane buty z cholewkami.
kobiecy strój – wianek ze sztucznymi kwiatami przybrany kolorowymi wstążkami, biała koszula, czerwone korale, sznurowany, czarny, aksamitny gorset wyszywany kolorowym haftem, różnobarwne cekiny i koraliki, kwiecista marszczona spódnica, biały fartuch zwany zapaską, czerwone pantofelki.

https://slideplayer.pl/slide/1279793/
https://learningapps.org/display?v=pbd4q05nk01
https://learningapps.org/display?v=pg2wdjnkj20

ŚRODA 25.03

TEMAT: KRÓLOWA ŚNIEGU.
1. Wysłuchaj baśni H. Ch. Andersena pt. “Królowa Śniegu” z audiobooka podanego w linku.
2. Wykonaj test znajomości lektury, który jest na platformie Google Classroom. Test będzie oceniany. Jeśli jeszcze nie masz dostępu do Classroom to wykonaj test podany w linku i wyślij zdjęcie. Odpowiedz na pytania od 1-10 i zanotuj numer i odpowiedź.
2. Wykonaj zadanie w języku polskim – 1 str. 63
3.  Odpowiedz pisemnie na pytanie “Dzięki czemu Gerdzie udało się odnaleźć i uratować Kaja?”. Wykonaj to zadanie w pliku tekstowym podanym na platformie Google Classroom lub gdy nie masz jeszcze dostępu do tej platformy zrób w zeszycie i wyślij zdjęcie na Messenger, sms, mail – dominikapawlowska7@gmail.com
4.  Możesz wykonać zadanie dla chętnych –  j. polski ćw. 2 str.65
5. Wykonaj zadania matematyczne str. 50, 51
6. Zaproś mamę, tatę , brata lub siostrę i razem wykonajcie kilka prostych ćwiczeń, które znajdziesz tu.
https://www.youtube.com/watch?v=hBFLp08y33Y

https://www.youtube.com/watch?v=ypJ0JbzwR7I
http://www.edukacja.edux.pl/p-34871-krolowa-sniegu-test.php
http://scholaris.pl/resources/run/id/47650

Religa

Proszę o zachęcenie dzieci do wykonania pracy:
1. Narysowania i pokolorowania:” Palmy wielkanocnej”.(Format A-4) pracę przyniesiemy po powrocie do szkoły
2 Pokoloruj obrazek w karcie pracy; katecheza nr 39 str 80.
3. Utrwalamy formułę spowiedzi i warunki sakramentu pokuty.
4. Pamiętamy o codziennej modlitwie….
Pozdrawiam życząc Państwu i dzieciom zdrowia. s.Jordana

19 marca
j. polski – Ćwiczymy z Noni str.50, 51 – do poniedziałku
2. Nie z czasownikami
– obejrzyj film
https://www.youtube.com/watch?v=rumDFmDfHEY
3.Wykonaj zadania –  ćw. do polskiego str. 46, 47
4. Wykonaj w zeszycie kartę pracy – przepisz zadania. Napisz temat lekcji “Tropimy gramatykę – nie z czasownikami.
Poniżej jest link do karty pracy. Można ją również wydrukować i uzupełnić.

https://chomikuj.pl/jollen/Zbi*c3*b3r+kart+pracy+do+zaj*c4*99*c4*87+wyr*c3*b3wnawczych+dla+kl.I-III/*c4*86wiczenia+umiej*c4*99tno*c5*9bci+ortograficznych/Przeczenie+-+nie-
20 marca
1. Przeczytaj tekst w podręczniku pt. “Uwaga na słońce” , str. 71-75.
2. Ustnie odpowiedz na pytania zawarte pod tekstem.
3. Wykonaj zadania w ćwiczeniach do j. polskiego str. 56, 57
4. Wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką – ćw. 5 str. 57
5. Wykonaj zadania w ćwiczeniach matematycznych str. 44, 45
Wszystkie zadania wykonaj na poniedziałek 23 marca.